jag torkar dina tårar.

när det inte längre är mina tårar som behöver torkas, 
torkar jag gärna mina vänners tårar. 
det är skönt med ombytta roller för en gångs skull. 
 
inte på grund av att jag gillar att se mina närmsta vänner förstörda av sorg, 
utan av den anledningen att det är skönt att kunna vara den som hjälper 
istället för att vara den som ständigt behöver hjälp. 
 
jag har nämligen alltid tyckt att det är svårt att be om hjälp, 
men ofta varit tvungen för att överleva. 
 
nu är det inte så längre. 
för tillfället finns det ingenting jag behöver hjälp med. 
jag är snarare starkare än någonsin 
och det är nu jag på riktigt orkar hjälpa andra. 
 
så nu min vän, 
nu när du inte orkar vara stark, 
då ska jag bära åt oss båda. 
 
jag ska torka dina tårar, 
för mina finns inte längre kvar. 
kommentarer

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

epostadress: (publiceras ej)

url/bloggadress:

kommentar:

trackback