fristaden - den trygga staden.

inne i stan, 
där blir stegen lite lättare att gå. 
på kullerstensgatorna 
kan jag vandra fjäderlätt fram, 
bland de låga trähusen 
och planterade blommorna. 
 
min fristad finns där. 
på stigarna längs med vattnet, 
vid det stora runda bordet 
på stadens bibliotek 
och just där, 
bland de låga trähusen 
och planterade blommorna, 
där hör jag hemma. 
 
där är himlen klar 
och luften lättare att andas. 
 
när solen tittar fram, 
ser ni mig vandra omkring 
längs med fasaden på kyrkan. 
klockorna ringer in, 
till gemenskapen och tryggheten. 
 
jag kan stå där utanför 
och bara andas frihet. 
där vet jag vem jag är 
och hur mycket jag klarar av. 
kommentarer

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

epostadress: (publiceras ej)

url/bloggadress:

kommentar:

trackback